Újraindult a Villányt elkerülő út építése a napokban, a jövő októberig tartó mintegy 2,2 milliárd forintos beruházás a kisváros járműforgalmának csökkentését szolgálja - mondta el Baranya útügyi biztosa szerdán, a kivitelezés helyszínén tartott sajtótájékoztatón.
MTI - Csizi Péter utalt rá, hogy a 4,3 kilométer hosszú, kétszer egysávos út egy évtizedes vágya a villányiaknak. A munka két évvel ezelőtt kezdődött, de a kivitelező csődje miatt tavaly félbeszakadt. Ezért új közbeszerzési eljárást folytattak le, ennek eredményeként a beruházást a Strabag fejezheti be.
A 85 százalékos európai uniós támogatást élvező fejlesztésre azért van szükség, hogy Villány belterülete mentesüljön az igen jelentős nehézgépjármű forgalomtól, amely a lakosságot fokozott balesetveszélynek, zaj-, rezgés- és légszennyezésnek teszi ki.
A teherforgalom okozta negatív környezeti hatások azonban nem csak a településen élőket, a térségbe látogató turistákat is sújtják. A folyamatosan növekvő forgalom veszélyezteti a település főutcáján kétoldalt sorakozó hangulatos, műemléki védelem alatt álló pincéket, présházakat, és idővel a város vonzerejének csökkenését eredményezheti.
Korábbi felmérések szerint a Villányon naponta áthaladó mintegy 4 ezer jármű közül a nehézjárművek részaránya megközelíti a 25 százalékot. Szakemberek azt remélik, hogy a város járműforgalma
az elkerülő úttal a jelenlegi harmadára csökken.
Hargitai János, a Baranya Megyei Kormányhivatal vezetője szerdán hangsúlyozta: az elkerülő út nemcsak Villány, hanem a dél-baranyai Ormánság közlekedési feltételeinek javítása szempontjából is fontos. A kormánymegbízott emlékeztetett rá, hogy Baranyában tavaly több mint 60 kilométer út újult meg, és fontosnak nevezte a következő parlamenti ciklus végéig az M6/M60-as autópályának a horvát határig történő meghosszabbítását is, melyről a kormány áprilisi, kémesi kihelyezett ülésén döntött.
Takáts Gyula, Villány független polgármestere reményét fejezte ki, hogy az elkerülő út használható lesz a jövő évi vörösborfesztvál idején, amelyet a helyiek, valamint a turisták nagy érdeklődése mellett minden év október első hétvégéjén rendeznek.
MTI - Csizi Péter utalt rá, hogy a 4,3 kilométer hosszú, kétszer egysávos út egy évtizedes vágya a villányiaknak. A munka két évvel ezelőtt kezdődött, de a kivitelező csődje miatt tavaly félbeszakadt. Ezért új közbeszerzési eljárást folytattak le, ennek eredményeként a beruházást a Strabag fejezheti be.
A 85 százalékos európai uniós támogatást élvező fejlesztésre azért van szükség, hogy Villány belterülete mentesüljön az igen jelentős nehézgépjármű forgalomtól, amely a lakosságot fokozott balesetveszélynek, zaj-, rezgés- és légszennyezésnek teszi ki.
A teherforgalom okozta negatív környezeti hatások azonban nem csak a településen élőket, a térségbe látogató turistákat is sújtják. A folyamatosan növekvő forgalom veszélyezteti a település főutcáján kétoldalt sorakozó hangulatos, műemléki védelem alatt álló pincéket, présházakat, és idővel a város vonzerejének csökkenését eredményezheti.
Korábbi felmérések szerint a Villányon naponta áthaladó mintegy 4 ezer jármű közül a nehézjárművek részaránya megközelíti a 25 százalékot. Szakemberek azt remélik, hogy a város járműforgalma
az elkerülő úttal a jelenlegi harmadára csökken.
Hargitai János, a Baranya Megyei Kormányhivatal vezetője szerdán hangsúlyozta: az elkerülő út nemcsak Villány, hanem a dél-baranyai Ormánság közlekedési feltételeinek javítása szempontjából is fontos. A kormánymegbízott emlékeztetett rá, hogy Baranyában tavaly több mint 60 kilométer út újult meg, és fontosnak nevezte a következő parlamenti ciklus végéig az M6/M60-as autópályának a horvát határig történő meghosszabbítását is, melyről a kormány áprilisi, kémesi kihelyezett ülésén döntött.
Takáts Gyula, Villány független polgármestere reményét fejezte ki, hogy az elkerülő út használható lesz a jövő évi vörösborfesztvál idején, amelyet a helyiek, valamint a turisták nagy érdeklődése mellett minden év október első hétvégéjén rendeznek.
0 hozzászólás:
Megjegyzés küldése