Az új előírások szerint március 6-tól kell a cégeknek és az egyéni vállalkozóknak hetente beadniuk a számlázásuk valamennyi adatát egy NAV által rendszeresített elektronikus nyomtatványon, ha pénztárgép választása helyett teljes körű számlázást választottak.
A rendelettervezetet az NGM nem tette közzé, az előzetes miniszteri bejelentésekben szó sem volt ilyen kötelezettségről - írja közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének (MKOE). A szervezet szerint a regisztrációt úgy kellett elvégezni, hogy közben sok érintett még arról sem értesült, hogy milyen új teendőjük lett.
Az MKOE szerint nagyon sok probléma van az érintettek körének behatárolásával, hiszen például a méretes szabóság, cipész, vagy a panzió eddig nem alkalmazott online pénztárgépet. Mint írják az egyesület alapvetően támogatja az elektronikus ügyintézési kör szélesítését, de továbbra is elvárja, hogy a kormány a könyvelők számára támogatásokat, adókedvezményeket nyisson meg a szoftver és hardver beszerzésekre.
A legutóbbi változtatáshoz is jóval felkészültebben érkezett volna a kormány, ha ezekre a jogos igényekre korábban is figyel. Az MKOE éppen ezért a rendelet ezen rendelkezéseinek visszavonását és széles körű egyeztetést javasol - olvasható a közleményben, mely szerint a szervezet megkereste az NGM-et, kérte a széles körű tájékoztatást még január 24-én, de azóta a minden felelős címzett által olvasott megkeresésükre egyetlenegy sor válasz se érkezett.
0 hozzászólás:
Megjegyzés küldése