Növelte magyarországi forgalmát tavaly az OKI Systems

Több mint harmadával nőhet a japán OKI Systems euróban számolt árbevétele Magyarországon a március végéig tartó, 2014-es pénzügyi évben - közölte az irodai berendezéseket, nyomtatókat gyártó cég évindító sajtótájékoztatóján csütörtökön Budapesten.


Tamás Lóránd, az OKI Systems közép-kelet európai piacokért felelős regionális pénzügyi igazgatója elmondta: a vállalat nem az eladási darabszám növelését tervezi, hanem a magasabb kategóriás nyomtatók felé indul, bevezetett egy újfajta értékesítési szolgáltatást, a menedzselt nyomtatást (Managed Print Services, MPS). 

A 2013-as eredményt meghaladó tavaly első kilenc havi adatok alapján a pénzügyi igazgató a teljes 2014-es pénzügyi évre 36 százalékos éves növekedést valószínűsít.

A nyilvános cégadatok szerint az OKI Systems Kft árbevétele a 2013-as pénzügyi évben meghaladta az egymilliárd forintot, az egy évvel azelőtti 761 millió forint után. A vállalat nyeresége 2013-ban 9,2 millió forint volt, a 2012-es 104 ezer forint után.

Tamás Lóránd az MTI érdeklődésére elmondta: mivel a cég bevételének 75-80 százaléka származik a kellékanyagok - főleg tonerek - értékesítéséből, ezért korábban nagy gondot okozott, hogy sokan nem hivatalos, hanem utángyártott kellékanyagokat használtak, ami nem biztosítja a maximális élettartamot, teljesítményt valamint költséghatékonyságot.

Hozzátette: az elmúlt 3 évben keményen dolgoztak azért, hogy különböző megállapodásokkal visszacsábítsák az ügyfeleket az eredeti kellékanyagok használatához. A világszerte már széles körben használt értékesítési megoldást, az MPS-t tavaly októbertől vezette be az OKI Magyarországon. Ennek lényege, hogy a nyomtatókat használó cégeknek nem kell megvenni az eszközt és a kellékanyagokat, hanem minden hónap végén a kinyomtatott oldalszám alapján használati díjat fizetnek. Ez azért előnyös a cégeknek, mert így a könyvelésben nem kell a tárgyi eszközök közt szerepeltetni a sokszor több millió forintos nyomtatót - mondta Tamás Lóránd.

Szabó Zsolt disztribútor és MPS-menedzser hangsúlyozta: a nulláról indulva a cégnek mintegy 1,3 százalékos piaci részesedést sikerült elérnie a kis munkacsoport kategóriában 2014-ben, és van még előtte növekedési lehetőség. Az ennél eggyel alacsonyabb, úgynevezett kis irodai kategóriában az OKI stabil, majdnem 10 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Magyarországon - mondta.

Forrás: MTI
Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: