Három évi csúcson a francia fogyasztók bizalma

Közel hároméves csúcspontra emelkedett februárban a francia fogyasztói bizalmi index a francia statisztikai hivatal (Insee) szokásos havi felmérésének szerdán közölt eredményei szerint.


A januári 90 pontról februárban 92 pontra növekedett az index. Ez kedvezőbb az elemzők által várt 91 pontnál, ám az értéke még mindig messze alatta van a 100 pontos hosszú távú átlagnak. 

Némileg, 2-2 ponttal, javult a háztartások véleménye múlt- és jövőbeli pénzügyi helyzetükről, és egyre többen ítélik meg úgy, hogy eljött az ideje a nagyösszegű vásárlásoknak. Ezzel párhuzamosan csökkent azok aránya, akik takarékoskodni készülnek egy esetleges rosszabb jövőre készülve. 

Javulni látják a franciák az életszínvonalat is, és kevesebben tartanak a munkanélküliségtől, de azért a mutatók értéke ebben a két kategóriában továbbra is jóval alacsonyabb a hosszú távú átlagnál. 

A francia gazdaság fellendüléséről tanúskodott a szolgáltató szektor és feldolgozóipar gazdasági teljesítményét együttesen mérő kompozit beszerzésimenedzser-index, amelynek értéke februárban 52,2 pontra növekedett a januári 49,3 pontról a múlt héten közölt adatok szerint. Az euróövezet második legnagyobb gazdasága 2011 közepe óta a legerősebb növekedést mutatta, miután az árak csökkenése felpörgette a fogyasztók költekezési kedvét.

http://www.insee.fr/fr/themes/info-rapide.asp?id=20&date=20150225

Forrás: MTI
Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: