Lecsapott a GVH egy termékbemutatós cégre

Valótlan gyógyító hatásokkal népszerűsítette a BNM pulzáló mágnesterápiás készüléket, és azonnali döntésre is késztette a fogyasztókat az árubemutatókon elérhető árkedvezményt hangsúlyozva a Varosetta kft. A többszörös megtévesztő tájékoztatással elkövetett jogsértést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 6,255 millió forinttal, azaz a kiszabható maximális bírsággal büntette.


A Varosetta 2012 novemberétől 2013 márciusáig tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert a termékbemutatókon elmondott tájékoztatásai több szempontból is jogsértőek voltak - közölte a GVH.

A hivatal megállapította, hogy a Varosetta valótlanul állította, hogy a BNM pulzáló mágnesterápiás készülék:

- alkalmas betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarai vagy rendellenességei gyógyítására, mert nem rendelkezett az egyes állítások alátámasztására alkalmas klinikai értékeléssel;
- csak a termékbemutató ideje alatt és bizonyos feltételek mellett volt elérhető a hirdetett kedvező áron, amivel a fogyasztót azonnali döntéshozatalra késztették, megfosztva őt a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól;
- különleges árkedvezménnyel vásárolható meg, ugyanis nem igazolta, hogy a nem akciós magasabb árat (990 000 forint) valaha alkalmazta volna.

A GVH a bírság kiszabásakor a mágnesterápiás matrac a vizsgált időszakra vonatkozó árbevételi adataiból indult ki, az árubemutatók költsége ugyanis nem ismeretes. A Varosetta azonban nem közölte árbevételi adatait a vizsgált időszakra, így a GVH az utolsó hitelesen lezárt üzleti év (2012) nettó árbevétele alapján határozta meg a bírság összegét.

Súlyosbító körülmények

A GVH a bírság kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

- a készülék az egészség megőrzésével, helyreállításával kapcsolatos bizalmi jellegű termék; 
- a termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető;
- a megcélzott fogyasztói kör jelentős része - az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra fokozottan érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztók - fokozottan kiszolgáltatott.

Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: