Körmére néznek az M4 építőinek

Az M4-es Abony-Fegyvernek közötti szakasza kapcsán az Európai Bizottság (EB) 2014. április 1-jén úgynevezett megszakítólevél formájában tett fel tisztázó kérdéseket, majd ezt követően - a magyar kormány szakmailag megalapozott válaszait figyelmen kívül hagyva - idén márciusban egyértelműen kijelentette, hogy elzárkózik a projekt uniós finanszírozásától - derül ki Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető minisztere Bangóné Borbély Ildikó MSZP-s országgyűlési képviselő írásos kérdésére adott válaszából.


Az ügyben általam elrendelt belső ellenőrzési vizsgálat lezárult, a jelentésben foglaltak értékelése a szakma által folyamatban van  - fogalmazott a tárcavezető.

Ezzel együtt nem kell aggódni: a közelmúltban a kormány és Szolnok megállapodott abban, hogy 2018-2019-ig állami forrásból megépül a négysávos autóút Budapest és Szolnok közötti szakasza egyszerűsített műszaki tartalommal, ennek kivitelezése már jövőre megkezdődik. A jövő évi költségvetésben részben erre a célra 131 milliárd forintot különítenek el.

Emellett a már elkezdett, de április 1-től leállított Abony-Fegyvernek közötti szakasz is 2 éven belül folytatódik tovább egyszerűsített műszaki tartalommal és a Tisza-híd megépítésével, valamint megépül a Szolnokot északról elkerülő négysávos út is.

Mivel ezt az kérdést sikerült rendezni, így lehetőség van rátérni a további ügyekre, mint például a tételes és pontos elszámolás a korábbi kivitelező cégekkel - tette hozzá Lázár.

Brüsszel a sajtóra panaszkodik?

Az M4 autópálya ügyében folytatott levelezéssel összefüggésben az EB határozott kérése, hogy a tagállam ne hozza nyilvánosságra a levelekben foglalt adatokat, ne adja ki a levelezések tartalmát. A bizottság kifogásolta áz eddigi információk sajtóban történt megjelenését is - fogalmazott Lázár.

Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: