Eláruljuk, hova fordulhatnak a fogyasztói panaszainkkal

A 2016-os év végével megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, amelynek feladatait a Nemzeti Fejlesztési Miniszté­rium, a Pest Megyei Kormányhivatal és a járási hivatalok vették át. Az új rendszerrel kapcsolatos kérdéseinkre Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár válaszolt.
Hová fordulhatunk ezentúl azokkal a panaszokkal, amelyekkel eddig a fogyasztóvédelemhez fordultunk?

"A fogyasztóvédelemhez. Ez azt jelenti, hogy továbbra is lesznek az államnak fogyasztóvédelmi szakemberei, akikhez bárki bármikor fordulhat. 2017-től azért lesz jobb a fogyasztóvédelem, mert már mind a 197 járásban adnak tanácsot, és ugyanitt panaszt is lehet tenni. Az is jó hír, hogy a sokak által ismert békéltető testületek változatlanul működnek tovább."

Kik fogják végezni ezután azokat az ellenőrzéseket, amelyeket eddig a fogyasztóvédelem hajtott végre?

"Miután az állami fogyasztóvédelem rendszere továbbra is működik, 2017. január 1-jétől a járási hivatal munkatársai végzik el ezeket az ellenőrzéseket, mint például­ nézik a vásárlók könyvét, segítenek jótállási ügyekben. "

Mitől lesz az új rendszer jobb az előzőnél?

"A kormány továbbra is a családok, vásárlók érdekeit védi. Az új rendszertől azért várunk sokat, mert a fogyasztóvédelem még több helyen elérhető lesz az emberek számára."

Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: