Figyelem! Ezentúl mindig időben fizesse be a villanyszámlát! 12 ezer Ft-os büntetést is kaphat!

8 napos késéssel fizették be a villanyszámlát, 12 ezres büntetést kaptak!
Késtek pár napot a csekk befizetésével és 12 ezer forint büntetést kapott egy gödi család az áramszolgáltatótól – számolt be az RTL Híradója.

Ott azt mondják, azért kell a családnak a 40 eurónak megfelelő büntetést kifizetni, mert nem úgynevezett egyetemes szolgáltatói szerződést kötöttek, hanem szabadpiaci áron vásárolják az áramot. Az Energetikai Hivatal szerint magánszemélyeket semmilyen esetben nem lehetne behajtási költségátalánnyal büntetni.

Több millió embernek okozhat bosszúságot, illetve akár többletkiadással is járó kellemetlenséget egy, a sárga csekkek befizetéséhez kapcsolódó új jogszabályi változás – hívja fel a figyelmet az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE).

Az átutalási megbízással történő készpénz befizetés, amit hétköznapi nyelven „sárga csekkes befizetésnek” szoktunk nevezni, a 2010. április 30-áig érvényes szabályok szerint a Magyar Posta pénztáránál történő befizetéssel teljesítettnek volt tekinthető. A befizetők hosszú évek alatt megszokták, hogy a sárga csekken feltüntetett fizetési határidő számukra a postai befizetés határidejével azonos.
2010. május 1-jétől azonban a fizetési megbízás azon a napon teljesül, amikor a pénz a kedvezményezett (pl. a szolgáltató) számláján megjelenik.

Ezt a módosítást a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény, és annak nyomán a Magyar Nemzeti Bank rendelete (A pénzforgalom lebonyolításáról szóló 18/2009 (VIII.6.) MNB rendelet) írja elő.

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy kövessék figyelemmel a számláikban feltüntetett fizetési határidőket, és a lejárat előtt legalább két nappal korábban fizessék be csekkjeiket a postán.

A posta részére a jogszabály ugyanis maximum 2 napot engedélyez a befizetett összeg címzetthez történő átutalására.

A lakosságot széles körben kiszolgáló vállalkozások (energiaszolgáltatók, vízművek, távközlési társaságok, távhőszolgáltatók stb.) figyelmét pedig arra szeretnénk felhívni, hogy tanúsítsanak fogyasztóbarát magatartást, minél hatékonyabban tegyenek eleget tájékoztatási kötelezettségüknek, éljenek pl. azzal a lehetőséggel, hogy a számláikban, vagy a kísérő számlalevelükben, honlapjukon szembetűnő módon hívják fel a fogyasztók figyelmét a változásra. 

Kimondottan fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekkeken a csekk befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét. Azt kérjük a szolgáltatóktól, hogy a tájékoztatás után is adjanak némi türelmi időt arra, hogy a fogyasztók a változást megszokják, és ne essenek azonnal fizetési késedelembe.
Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: