GfK: múzeumok, színházak, egyetemek között is van márkaverseny

MTI - A múzeumok, színházak, egyetemek között is létezik márkaverseny, közöttük a legnépszerűbbek a Szépművészeti Múzeum, az ELTE, a Vígszínház, és a Budapesti Operettszínház - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Superbrands Magyarország közös kutatásából.

A 800 ember megkérdezésével elvégzett reprezentatív kutatás során 800 márkához gyűjtöttek adatokat egyebek között arról, hogy milyen iparágban versenyez az adott márka, vagy milyen régóta van a piacon.

Azok a márkák, amelyek tavaly elnyerték a Superbrands díjat átlagosan 5,5 százalékkal magasabb ismertséggel rendelkeznek, mint amelyek nem szerezték meg ezt a független szakértői bizottság által évente odaítélt védjegyet.

A kutatás szerint a nem klasszikus marketinget használó, de országos márkák, mint például a Szépművészeti Múzeum, az egyetemek közül az ELTE és az olyan népszerű színházak, mint a Vígszínház vagy a Budapesti Operettszínház a legismertebbek.

Mindez arra utal, hogy a sajtómegjelenésekre nekik is érdemes odafigyelni - idézi a közlemény Sugatagi Gábort, a GfK Hungária Senior tanácsadóját.

Az élelmiszer vagy a kozmetikai márkák ismertebbek más piacokon tevékenykedő márkákhoz képest.

A legalacsonyabb átlagos ismertséggel bíró iparághoz képest a kozmetikai márkák átlagosan 15 százalékos, míg az élelmiszer márkák átlagosan 10 százalékos ismertségi előnnyel rendelkeznek. A közműcégek piacán kevés márka van jelen, de ezekkel a fogyasztó nap mint nap találkozik, ezért nem meglepő, hogy közműcégek - mint például az ELMŰ - átlagosan 19 százalékos ismertségi előnnyel bírnak - mutat rá a közlemény.

A tulajdonosi háttér szempontjából háromféle márkát különböztetett meg a GfK: nemzetközi, magyar és olyan hazai márkákat, amelyek már külföldi háttérrel rendelkeznek.

Ezutóbbi csoportba a hosszú tradícióval rendelkező, elsősorban élelmiszermárkák tartoznak, mint például a Boci és a Pöttyös.

Az ebbe a csoportba tartozó márkák átlagosan 21 százalékkal magasabb ismertséget tudtak elérni, mint a tisztán magyar vagy tisztán nemzetközi márkák - ismerteti a piackutató.
Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: