Remek évet zártak a veterán autók értékesítésével foglalkozó aukciósházak. A forgalom és az átlagár is nőtt, miközben sorra dőltek meg a korábbi évek rekordjai.
Soha korábban nem volt ekkora érdeklődés a ritka veterán autók iránt, mint 2013-ban. Ez a számokon is látszik: nem csak számos korábbi rekordot írtak felül idén, de csak az Egyesült Államokban 1,2 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak ezen a piacon, 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban és kétszer annyit, mint a válság előtt - állítja az ilyen autók biztosításával foglalkozó Hagerty Insurance.
Valóban hatalmasra nőtt a befektetési autóvásárlási kedv az Egyesült Államokban. Idén eddig több mint 19 500 ilyen autó cserélt gazdát, darabonként átlagosan 61 ezer dolláros (13,3 millió forintos) áron. Utóbbi egyúttal 13 százalékos növekedést is jelent, egy évvel korábban ugyanis még csak 54 ezer dollár volt az átlagár. A klasszikus Ferrariknál, Mercedeseknél és Porschéknél persze ennél jóval magasabb összeggel kell számolni, az ezek iránti fokozott érdeklődést már csak az is mutatja, hogy az öt legdrágább autó közül négy idén kelt el.
A legtöbb pénzt messze a veterán Ferrarikért kell fizetni, melyek vonzóságuk mellett persze kiváló befektetések is egyben. Ezek ára egy év alatt 18 százalékkal emelkedett, de ez még mindig eltörpül a német autók - a Porsche, a Mercedes és a BMW - mellett, melyek értéke harmadával kúszott feljebb 2013-ban. A befektetési szándékot tovább erősítheti, hogy a szakértők szerint szó sincs arról, hogy az árak gyors és viszonylag nagymértékű növekedése egy buborékfújás lenne. Igaz, utóbbira is volt már példa ebben a szektorban: a '90-es évek elején a tehetős japánok kezdték el felvásárolni a drága veteránautókat, a piac azonban mostanra diverzifikált lett, állítják a szakértők, akik azon sem lepődnének meg, ha 2014-ben kicsit csitulnának a kedélyek az autós aukciókon.
2013 legdrágább autói Modell Évjárat Eladás időpontja Ár (millió dollár)
1 Mercedes-Benz W196R 1954 2013 július 29,7
2 Ferrari 275 GTB/4*S NART Spyder 1967 2013 augusztus 28,5
3 Ferrari 250 LM 1964 2013 november 14,3
4 Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione 1953 2013 május 12,8
5 Ferrari 250 GT TdF Berlinetta 1957 2013 augusztus 9,46
Az idei nyilvános aukción elkelt autó rekordját az 1954-es Mercedes-Benz W196R versenyautó tartja, amiért 29,7 millió dollárt fizetett egy gyűjtő a nyáron. Emellett a szakma számos magánszemélyek közti adásvételről tud, melyek során bőven 30 millió dollár feletti összeget fizettek egy-egy autóért - leginkább Ferrariért -, ezek azonban jóval nehezebben ellenőrizhetők. Mindezek mellett is azt jósolják a Hagerty szakemberei, hogy három-öt éven belül átléphetik a 100 millió dolláros álomhatárt. És hogy mi lesz az az autó? Szinte biztos, hogy egy Ferrari 250 GTO.
Forrás: mti.hu, napi.hu, polusonline.com
Soha korábban nem volt ekkora érdeklődés a ritka veterán autók iránt, mint 2013-ban. Ez a számokon is látszik: nem csak számos korábbi rekordot írtak felül idén, de csak az Egyesült Államokban 1,2 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak ezen a piacon, 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban és kétszer annyit, mint a válság előtt - állítja az ilyen autók biztosításával foglalkozó Hagerty Insurance.
Valóban hatalmasra nőtt a befektetési autóvásárlási kedv az Egyesült Államokban. Idén eddig több mint 19 500 ilyen autó cserélt gazdát, darabonként átlagosan 61 ezer dolláros (13,3 millió forintos) áron. Utóbbi egyúttal 13 százalékos növekedést is jelent, egy évvel korábban ugyanis még csak 54 ezer dollár volt az átlagár. A klasszikus Ferrariknál, Mercedeseknél és Porschéknél persze ennél jóval magasabb összeggel kell számolni, az ezek iránti fokozott érdeklődést már csak az is mutatja, hogy az öt legdrágább autó közül négy idén kelt el.
A legtöbb pénzt messze a veterán Ferrarikért kell fizetni, melyek vonzóságuk mellett persze kiváló befektetések is egyben. Ezek ára egy év alatt 18 százalékkal emelkedett, de ez még mindig eltörpül a német autók - a Porsche, a Mercedes és a BMW - mellett, melyek értéke harmadával kúszott feljebb 2013-ban. A befektetési szándékot tovább erősítheti, hogy a szakértők szerint szó sincs arról, hogy az árak gyors és viszonylag nagymértékű növekedése egy buborékfújás lenne. Igaz, utóbbira is volt már példa ebben a szektorban: a '90-es évek elején a tehetős japánok kezdték el felvásárolni a drága veteránautókat, a piac azonban mostanra diverzifikált lett, állítják a szakértők, akik azon sem lepődnének meg, ha 2014-ben kicsit csitulnának a kedélyek az autós aukciókon.
2013 legdrágább autói Modell Évjárat Eladás időpontja Ár (millió dollár)
1 Mercedes-Benz W196R 1954 2013 július 29,7
2 Ferrari 275 GTB/4*S NART Spyder 1967 2013 augusztus 28,5
3 Ferrari 250 LM 1964 2013 november 14,3
4 Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione 1953 2013 május 12,8
5 Ferrari 250 GT TdF Berlinetta 1957 2013 augusztus 9,46
Az idei nyilvános aukción elkelt autó rekordját az 1954-es Mercedes-Benz W196R versenyautó tartja, amiért 29,7 millió dollárt fizetett egy gyűjtő a nyáron. Emellett a szakma számos magánszemélyek közti adásvételről tud, melyek során bőven 30 millió dollár feletti összeget fizettek egy-egy autóért - leginkább Ferrariért -, ezek azonban jóval nehezebben ellenőrizhetők. Mindezek mellett is azt jósolják a Hagerty szakemberei, hogy három-öt éven belül átléphetik a 100 millió dolláros álomhatárt. És hogy mi lesz az az autó? Szinte biztos, hogy egy Ferrari 250 GTO.
Forrás: mti.hu, napi.hu, polusonline.com
0 hozzászólás:
Megjegyzés küldése