Értékben nőtt, mennyiségben csökkent a húsvéti édességek forgalma tavaly

Budapest - Összesen mintegy 3,5 milliárd forintért több mint 900 tonna húsvéti édességet forgalmazott az élelmiszer-kiskereskedelem a tavalyi szezonban, értékben 6 százalékkal többet, mennyiségben pedig 1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban - állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
 
A piackutató vállalat szerdai közleménye szerint a piacon továbbra is a tojás- és a nyúlfigurák dominálnak. A szezonális édességek teljes, forintban mért eladásából a tojásra 39 százalék jutott, a nyúlra 38 százalék, utánuk az ajándékot is tartalmazó édességcsomagok következnek, 10 százalékos értékbeli piacrésszel.

Az egyéb csokoládéfigurák aránya 7 százalékot ért el, a hagyományos csomagra 6 százalék jutott.

Továbbra is a magasabb minőségű tejcsokoládéból készült figurákat keresik inkább a fogyasztók. A húsvéti édességekre kiadott pénz 81 százalékát költötték tejcsokoládéra tavaly, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.

A korábban évekig listavezető nugát piacrésze értékben egyre kisebb, a tavalyelőtti 11 százalékról a legutóbbi ünnepi szezonban 10-re csökkent.

Az étcsokoládé értékbeli aránya 6 százalékos volt a múlt évben.

A húsvéti édességek csaknem felét a hipermarketekben szerezték be a vevők, az értékben mért forgalom részaránya a tavalyelőtti 45 százalékról a legutóbbi szezonban 48-ra emelkedett.

A diszkontok mutatója 22, a kis üzleteké 10 százalékot ért el tavaly, ez mindkét bolttípus esetében 2 százalékponttal kevesebb az előző szezonban mértnél.
Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: