Elképesztő bírság a Magyar Éremkibocsátónak

A GVH megelégelte a magát állami szervnek álcázó cég működését.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Magyar Éremkibocsátó Intézet Kft. megtévesztette a fogyasztókat a különböző érmék értékesítését népszerűsítő kampányában, ezért 100 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

Reagált a cég a GVH döntésére

A Magyar Éremkibocsátó Intézet (MÉI) Kft. értetlenül áll a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elmarasztaló határozata előtt és azzal szemben fellebbezéssel él, mivel a cég tevékenysége a hatályos törvényi előírások betartása által jogkövető magatartáson alapul - közölte a MÉI Kft.

" A cég nevének bejegyzését a magyar cégbíróság jóváhagyta, továbbá a vállalat rendelkezik a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Nemesfém Vizsgáló és Hitelesítő Hatóság engedélyével, mely előfeltétele volt éremkibocsátói tevékenysége megkezdésének és folytatásának."

A "MÉI a versenyhivatali eljárás során alátámasztotta, hogy a világ legismertebb pénzverdéinek hivatalos forgalmazója, így többek között a Kanadai Királyi Pénzverde, az Osztrák Állami Pénzverde és a Királyi Pénzverde (Egyesült Királyság) kibocsátásait értékesíti."

" A vállalat immár három éve azon dolgozik, hogy ügyfelei számára értéket közvetítsen, amely küldetés sikerességét több tízezer vásárló elégedettsége bizonyítja - írta közleményében a MÉI.

A vállalkozás 2012. november 1-jétől a különböző érméket népszerűsítő reklámstratégiáját teljes egészében a hivatalosság, az állami elismertség látszatára  építette - fogalmaz a GVH közleménye. Hirdetéseiben hangsúlyosan a "Magyar Éremkibocsátó Intézet" elnevezést alkalmazta, mellőzve a cégformára történő utalást (Kft.). Ezenkívül számos olyan tartalmi és formai elemet is megjelenített hirdetéseiben, amelyek a hivatalosság látszatát erősítették, így például a DM küldeményeit, televíziós reklámjait közlemény megnevezéssel aposztrofálta, a nemzeti pénzverdék hivatalos forgalmazója megnevezést alkalmazta, a DM küldeményei borítékján piros-fehér-zöld, nemzeti színű bordűrt helyezett el, tv reklámjai a kereskedelmi reklámoktól teljes mértékben elütöttek, azokkal a hivatalos közleményeket próbálta imitálni - sorolja a GVH a cég vétkeit.

De mi ez a cég? Külföldi tulajdonos, 400 milliós tartozás

A Magyar Éremkibocsátó Intézet Kft.-t 2011 márciusában jegyezte be a cégbíróság a szintén félrevezető, Magyar Kincstár Kft. néven, az új nevén 2012 novembere óta működik. A figyelmetlen vevőket az is megtéveszthette, hogy a vállalkozás székhelye éppúgy a budapesti Szabadság téren van, mint az MNB - persze más címen.

Csomagküldő internetes kiskereskedelemmel, valamint reklámügynökségi tevékenységgel foglalkozik. Működésének első évében közel 30 milliós nettó árbevételt ért el, amit 2012-re jelentően, 730 millió forintra növelt - derül ki a Céginfo.hu adataiból. Tevékenységét azonban - a mérlegadatok szerint - veszteségesen folytatta, 2011-ben 102 milliós, 2012-ben 97 milliós üzemi veszteséggel zárt. Ráadásul jelentős tartozást is felhalmozott, 2011-ben 182 millióra, 2012-ben 417 millióra nőtt a kötelezettségállománya. A kft. tulajdonosa egy hollandiai bejegyzésű cég, a Samlerhuset Group B.V., s jelenleg három ügyvezetője van, egy angol, egy norvég és egy lengyel személy.

Államinak nézett ki

A GVH megállapította, hogy a cég összességében azt a látszatot keltette, hogy állami "hivatalos" háttere van, tevékenysége a közfeladatok ellátásához kapcsolódik, amely kiemeli más, érméket forgalmazó vállalkozások közül és bizalmat kelt a fogyasztókban. A Magyar Államkincstár, majd a Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Pénzverő Zrt. sajtóközleményben határolódott el a Magyar Éremkibocsátó Intézet Kft. tevékenységétől.

A vállalkozás a termékeit kedvezményes áron hirdette és azt állította, hogy a kedvezményes megrendelésre 10 napig van lehetőség, ezzel arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy minél hamarabb rendeljék meg az érméket. A vizsgálat során azonban kiderült, hogy a kedvezményes ár a tájékoztatásokkal ellentétben nem csupán 10 napig volt biztosítva a megrendelők részére, ezzel megtévesztette a fogyasztókat.

Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: