Három kkv nyerte el az Év exportőre 2014 díjat

Átadták a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. Év exportőre 2014 díjait szerdán a legjobban teljesítő kkvk-nak; a műszaki kiválóság kategóriában a szivattyútechikával foglalkozó Elpumps Kft., az élelmiszer kiválóság kategóriában az édességyártó Stühmer Kft., a legdinamikusabban fejlődő partner kategóriában pedig a gyapjúkereskedelmi Hungarowool Kft. kapta az elismerést.


Pana Petra, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) külgazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkára a szerdai budapesti díjátadón elmondta: a díjat a kormány a magyar kis- és középvállalkozások külpiacra lépésének és ezzel a magyar exporthoz való hozzájárulásuk elismeréséért hozta létre. A keleti nyitás stratégia keretében az EU-n kívüli országokba irányuló magyar kivitel részarányát a jelenlegi 23-ról szavai szerint 2018-ra 33 százalékra kellene emelni.  Hozzátette, hogy diverzifikálni kell a célpiacokat és az exportágazatokat annak érdekében, hogy a magyar vállalkozások exportképességük erősítésével, gazdasági teljesítőképességük növelésével hozzájáruljanak a gazdaságpolitikai célkitűzésekhez: a gazdasági növekedéshez, és a munkahelyteremtéshez. A magyar kivitel túlkoncentrált, 85 százalékát multinacionális cégek adják, miközben a magyar kkv-k azok, amelyek a munkaerő mintegy 75 százalékát foglalkoztatják - mutatott rá. A további célok között említette, hogy a jelenlegi 3000 exportképes kkv számát belátható időn belül 12 ezerre növeljék.

Kerekes György, az MNKH vezérigazgatója arról beszélt, hogy a 25 országban működő irodahálózat tavaly 130 millió euró értékű exportügyletben működött közre. A kereskedőház több mint 2300 magyar kkv-val vette fel a kapcsolatot 2014-ben, ami az exportcégek jelentős részét lefedi. Az idei tervek között említette a közép-európai kereskedelemfejlesztési hálózata elindítását, amely 22 régiós irodából áll majd.

A díjátadón a Magyar Nemzeti Kereskedőház és a Magyar Turizmus (MT) Zrt. együttműködési megállapodást írt alá; a két társaság külpiaci tevékenységének összehangolásával eredményesebb megjelenést nyújt a magyar vállalkozásoknak nemzetközi szakmai vásárokon és kiállításokon.

Faragó Péter, az MT Zrt. vezérigazgatója elmondta: az együttműködéssel lehetőségük lesz arra is, hogy a kiváló minőségű magyar élelmiszerek és agrártermékek exportját növeljék, és a kereskedőház zrt. nemzetközi hálózatának segítségével kiszélesítsék a jelenlegi turisztikai promóciót.

Forrás: MTI

Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: