Nőtt a kozmetikumok forgalma

Öt év után mennyiségben is nőtt a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma tavaly az előző évhez képest - közölte a Nielsen piackutató cég az MTI-vel kedden.


A tájékoztatás szerint a kiskereskedelem mintegy 333 milliárd forint forgalmat bonyolított le háztartási vegyiáruból és kozmetikumból 2014-ben; értékben 6, mennyiségben 2 százalékkal emelkedett a bolti eladás a megelőző évvel összevetve.

Az értéket tekintve a húsz legnagyobb forgalmú termék közül kilencből átlag felett nőtt a boltok bevétele tavaly, például pelenkából, öblítőből és fogkrémből 9-9, mosószerből 8, toalettpapírból 7 százalékkal volt több a bevétel, mint egy évvel korábban.

Fokozatosan javult a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok mennyiségi eladása. Az első negyedévben még csökkenést regisztrált a Nielsen az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz viszonyítva, azután pozitívra változott a trend, és a negyedik negyedévben már 3 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, mint tavalyelőtt az utolsó három hónap alatt - idézi a közlemény Barta Mónikát, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját, aki szerint a tavalyi pozitív mennyiségi trend a visszatérés kezdetét jelentheti a néhány évvel ezelőtti magasabb fogyasztási szinthez.

Továbbra is a 400 négyzetméter feletti üzletekre és a vegyi szakboltokra koncentrálódik a háztartási vegyiáru és kozmetikum eladása; értékben 86 százalékos piaci részesedést értek el tavaly, ahogy egy évvel korábban is. Változás viszont, hogy 2 százalékponttal csökkent a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek részesedése az összforgalomból, míg a 400-2500 négyzetméter közötti szupermarketeké és diszkontoké, valamint a drogériáké 1-1 százalékponttal nőtt.

A közlemény szerint minden régióban nagyobb lett az értékben mért forgalom tavaly. Átlag felett, 9 százalékkal nőtt a boltok bevétele háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az északnyugati megyékben.

Forrás: MTI

Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: