Nőttek a vállalati összeolvadások és felvásárlások

A vállalati összeolvadások és felvásárlások (M&A) száma Magyarországon 12 százalékkal nőtt 2014-ben az előző évhez képest, a piac becsült mérete pedig 18 százalékkal bővült. A befektetők elsődleges célpontjai továbbra is az IT és a technológiai vállalatok voltak - derül ki az EY legfrissebb M&A Barometeréből, amelyet csütörtökön ismertettek sajtótájékoztatón Budapesten.


A 11 közép- és dél-európai ország piacát elemző barométer szerint Magyarország az ötödik legaktívabb volt az ügyletek számát tekintve, az élen Törökország, Lengyelország és Csehország áll.

Tavaly 102 ügylet valósult meg Magyarországon, a becsült hazai M&A piac értéke 1,5 milliárd dollárt tett ki. A régióban összesen 1304 tranzakciót hoztak nyilvánosságra tavaly, ezek becsült összértéke mintegy 38,5 milliárd dollár - ismertette Dezse Margaret, az EY tranzakciós tanácsadási szolgáltatások vezető partnere.

A tranzakciók számát tekintve az elmúlt öt év legjobb eredményét érte el 2014-ben a magyarországi M&A piac. A régiós tranzakciószámból Magyarország 8 százalékkal részesedett tavaly, míg egy évvel korábban 6 százalékkal.

A hazai felvásárlási piacot a belföldi ügyletek uralták, a tranzakciók 61 százalékában a célvállalat és a vevő is magyar társaság volt. A külföldiek által megvalósított ügyletek aránya 30 százalékra csökkent az előző évi 36 százalékról, míg a külföldre irányuló magyar felvásárlások aránya 5-ről 9 százalékra nőtt.

A külföldi vevők között továbbra is az amerikai befektetők állnak az élen, majd Nagy-Britannia és Németország következik, de érkeztek befektetők Csehországból, Lengyelországból, Norvégiából és Svájcból is.

Az ügyletek 33 százaléka az IT szektorban valósult meg, a telekommunikációs iparágra és az energetikai piacra az ügyletek 11-11 százaléka esett.

A tavaly megvalósult nagyobb tranzakciók közül a sajtótájékoztatón megemlítették a Central Fund által felvásárolt Sanoma Médiát, a Ringier és Axel Springer portfólióelemek VCP-hez kerülését, a Használtautó.hu 50 százalékának megvételét, illetve a Profession.hu eladását. Az energetika területén a Mol csehországi, szlovákiai és romániai benzinkút-vásárlásai számítottak a legnagyobb ügyletek közé.

Dezse Margaret elmondta, hogy összességében tavaly is folytatódott a 2011 óta tapasztalt pozitív trend. A cégeknél erősödött a bizalom, több készpénzzel rendelkeznek és javultak a finanszírozási lehetőségek is.

Forrás: MTI
Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: