NGM: a belső fogyasztás élénkülése a hazai vállalkozásokat is segíti

Budapest - Szatmáry Kristóf szerint eredményes a kormány politikája, amelynek célja, hogy több pénz maradjon az embereknél, a belső fogyasztás növekedése pedig hozzájárul a magyar vállalkozások erősödéséhez is.
 
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságszabályozásért felelős államtitkára a szaktárca közleménye szerint erről a Vállalkozásfejlesztési Tanács szerdai ülésén beszélt.

Az elmúlt években megtett intézkedéseknek - mint a devizaadósok megsegítése, a rezsicsökkentés, vagy a családi adókedvezmény - köszönhetően növekedtek a magyar lakosság megtakarításai, a belső fogyasztás növekedése pedig hozzájárul a magyar vállalkozások erősödéséhez is - fejtette ki az államtitkár.

Szatmáry Kristóf a közlemény szerint kiemelte, hogy 2010-ben jelentős szemléletváltozás következett be az állam és a vállalkozások közötti viszonyban. Mivel a korábbi években az állami szervek költségvetését már célzottan úgy tervezték, hogy a működés egy részét a bírságokból fedezik, a vállalkozók potenciális ellenségként érezhették magukat. Ezt a hozzáállást a jelenlegi kormány elvetette, ma már törvény mondja ki, hogy a bírságok nem az adott állami szervet illetik, hanem a költségvetésbe folynak be - hangsúlyozta az államtitkár.

A vállalkozások forráshoz jutási lehetőségéről szólva Szatmáry Kristóf azt mondta, hogy míg a válságot követően gyakorlatilag nem volt elérhető hitel Magyarországon, a kormány az utóbbi években megszüntette a vállalkozásfinanszírozást jellemző forráshiányt. Ennek köszönhetően a vállalkozások számos olyan fejlesztést vagy beruházást valósíthatnak meg, amelyeknek tervét korábban a fiókban kellett hagyniuk.

Szatmáry Kristóf a belső piac élénkülése mellett az export fontosságát is hangsúlyozta, amely további fejlődési lehetőséget jelent a vállalkozásoknak. A kivitelt a magyar kis- és középvállalkozások egyik sikerterületének nevezte az államtitkár, ugyanis a kkv-k aránya a teljes exporton belül úgy nőtt, hogy közben az export is jelentősen bővült az elmúlt négy évben. A hazai vállalkozások sikeres exporttevékenységéhez járul hozzá többek között a külgazdasági szakdiplomata hálózat, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal, a számos gazdasági vegyes bizottság, és a Kárpát Régió Üzleti Hálózat is - írta a szaktárca.
Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: