Lobbistákat küld Amerikába a magyar kormány

Lobbistákkal javítaná Magyarország észak-amerikai megítélésén a magyar kormány. A szakemberek feladata "a kormány döntéseiből következő politikai üzenetek artikulációja".

Az Amerikai Egyesült Államokba és Kanadába küld lobbistákat a magyar kormány. A Miniszterelnökség ugyanis közbeszerzési eljárást hirdetett a "magyarországi politikai, gazdasági és kulturális értékek és érdekek képviselete, az érdekek érvényesítésének elősegítése és lobbi tevékenység folytatása Észak-Amerikában" címmel - derül ki a kormany.hu-n közzétett dokumentumból.

A kiírás szerint a megbízás elsődleges célja "a magyar kormány döntéseiből következő politikai üzenetek artikulációja az amerikai kormányzat, kongresszus, média, illetve a politikai döntéshozatalra befolyással bíró egyéb szereplők és szervezetek felé". A megbízás további célja a magyarországi politikai, gazdasági és kulturális értékek és érdekek képviselete, az érdekek érvényesítésének elősegítése és lobbi tevékenység folytatása az USA-ban és Kanadában, valamint ehhez kapcsolódóan külpolitikai, gazdasági-pénzügyi és kommunikációs tanácsadás a magyar kormánynak.

Feladatok:

1. Stratégiai tanácsadás 
• Döntéshozói térkép létrehozása a Magyarország számára fontos és elérhető döntéshozókról, az adatbázis folyamatos frissítése, 
• A Magyarország érdekei szempontjából releváns döntéshozatali folyamatok bemeneti pontjainak (kormányzati és nem-kormányzati intézmények és személyek) azonosítása, a potenciális érdekérvényesítés javasolt módszereinek, technikáinak mellékelésével adatbázis készítése és frissítése, 
• Speciálisan amerikai kormányzati és nemzeti prioritások, fontos ügyek beazonosítása, ezen ügyek folyamatos nyomon követése, naprakész elemzői és tanácsadói anyagok elkészítése a magyar kormányzati döntéshozatal számára, 
• Rövid, közép és hosszú távú politikai, gazdasági, kulturális érdekképviseleti stratégia kidolgozása, 
• Érdekképviselet és érdekérvényesítés az amerikai döntéshozóknál, 
• Részvétel az érdekképviselet és érdekérvényesítés szempontjából fontos eseményeken, 
• Média adatbázis létrehozása és folyamatos frissítése. 
2. Kommunikáció és pr 
• Kommunikációs és stratégiai anyagok kidolgozása, 
• Információs és tájékoztató anyagok kidolgozása, 
• Kommunikációs és információs kampányok szervezése, lebonyolítása, 
• Médiakapcsolatok kialakítása és ápolása, 
• Médiafigyelés és elemzés. 
3. Kapcsolatépítés 
3.1. A kapcsolatépítés stratégiájának kialakítása, 
3.2. Kapcsolatépítés és támogatói háttér kialakítása 
• az amerikai kongresszusban(Szenátus és Képviselőház), 
• az amerikai kormányzat felé, 
• tanácsadók, szakértők felé, 
• a think-tank világ képviselőivel, 
• a nemzetközi pénzügyi szervezetekkel és befektetőkkel, 
• az amerikai magyar szervezetek és közösségek képviselőivel.

Százmilliós bevétel kell

A nyertes lobbistákkal négy évre kötnek szerződést; hogy mennyi a megbízás becsült értéke, az nem derül ki a közbeszerzési felhívásból. Az ajánlattételi határidő július 21-én jár le.

A pályázóknak rendelkezni kell - többek közt - az elmúlt két lezárt üzleti évben (2012, 2013) összesen legalább nettó 100 millió forint tanácsadói és kommunikációs tevékenységből származó árbevétellel. Fel kell tudni mutatni továbbá az elmúlt három évből összesen legalább nettó 100 millió forint értékű kommunikációs stratégiai kutatásra vagy tanácsadásra vonatkozó, valamint 45 millióért nemzetközi gazdaságfejlesztéssel és külpolitikával kapcsolatos tanácsadói referenciát.

Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: