Kevesebb pénzt költenek el a hirdetők a tv-ben

Tovább, tavaly 6 százalékkal csökkentek a televíziós reklámbevételek tavaly Magyarországon. Így a teljes televíziós reklámtorta 45,6 milliárd forintra zsugorodott - derül ki az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös jelentéséből.

A tavalyi 6 százalékos visszaesés kisebb a 2012-es 11 százaléknál. Ráadásul a kábeltelevíziós piacon visszafogott reklámbevétel-növekedés indult meg - mondta Havas István, az EY vezérigazgatója.

A felméréshez 56 televízió csatorna szolgáltatott adatot. Az előző évhez képest egy új televízió (M3) csatlakozott a felméréshez, egy csatorna (Hír Tv) pedig idén nem vett részt az adatszolgáltatásban. A piac méretének megállapításához az adatokat közvetlenül a televíziós társaságok, valamint sales house-ok szolgáltatták.

Az összes reklámbevételen belül a klasszikus reklámszpotokból származó bevételek minimálisan, kevesebb mint 4 százalékkal estek. A non-szpot típusú bevételek csökkenése pedig elsősorban egy módszertani változásból ered, a szponzorfinanszírozott műsorok esetében most először egységesen a nettó - vagyis a gyártási költséget nem tartalmazó - bevételekkel számoltunk - hangsúlyozta Kovács Krisztián, a MEME elnöke.

Tavaly a kábeltelevíziók reklámbevételei 4 százalékkal, 13,9 milliárd forintra növekedtek - igaz, az összegen már több szereplő osztozik, mint egy évvel korábban. Ezzel párhuzamosan azonban a földi sugárzású adók piacán 10 százalékos volt a visszaesés - derül ki a felmérésből. Ennek megfelelően nőtt a kábeltelevíziók részaránya a teljes reklámtortán belül, a szektor összbevételének 31 százalékát, mintegy 14 milliárd forintot, ezek az adók adták. A reklámtortán belül nőttek a reklámszpotokból származó bevételek, 95 százalékra emelkedett arányuk, meghaladva a 43,3 milliárd forintot.

A jelentés elkészítésekor idén is a net-net (kedvezményekkel csökkentett, ügynökségi jutalék levonása utáni) reklám árbevételt vették figyelembe. A felmérés nem tartalmazza a barter tevékenységből származó bevételeket, valamint az olyan egyéb forrásokat, mint például az emelt díjas telefon és SMS, a rendezvények, valamint a saját márkás árucikkek. A szponzoráció tartalmazza a termékmegjelenítésből származó bevételt is, a szponzor-finanszírozott műsorok esetében azonban a bevétel nem tartalmazza a produkciós költségeket.

Forrás: napi.hu
Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: