A német tőzsde hétfőn pozitívan reagált a Volkswagen-csoport felügyelőbizottsági elnökének hétvégi lemondására. A VW részvények értéke 5 százalékkal emelkedett. A hetek óta tartó konfliktusból Martin Winterkorn került ki győztesen, akit megerősítettek a vezérigazgatói pozíciójában. Az üzletember szerdán Magyarországra látogat.
Ferdinand Piech, a Volkswagen felügyelőbizottságának elnöke szombaton jelentette be azonnali hatályú lemondását posztjáról, bő két héttel azt követően, hogy kísérletet tett a cég vezérigazgatójának eltávolítására. Két hete a Der Spiegel című hírmagazinnak azt mondta, hogy "eltávolodott" az addig pártfogoltjaként számon tartott Martin Winterkorntól, és arra törekszik, hogy "megfelelő emberek kerüljenek a felügyelőbizottság és az igazgatótanács élére".
A VW-csoport 20 tagú felügyelőbizottságának hat tagú elnöksége azonban másfél hete 5:1 arányban elvetette az fb elnök a kezdeményezését. Az elnökség határozatában a lehető legjobb választásnak nevezte a posztra Winterkornt és közölte: javaslatot terjeszt a felügyelőbizottság elé a vezérigazgató 2016 végén lejáró szerződésének a meghosszabbítására.
A német sajtó életének legnagyobb küzdelmének tartja, hogy a magyar felmenőkkel rendelkező vezérigazgató győztesen került ki a mostani vitából.
Martin Winterkorn szülei ugyanis magyarországi svábok voltak. A családot Zsámbékon érte a második világháború vége. Kitelepítették őket. A későbbi üzletember így már Németország nyugati felén született.
Martin Winterkorn 1973 óta folyamatosan látogat Magyarországra. Ő az, aki még a rendszerváltás előtt Mórról az első ülésgyártó beszállítót az Audihoz bevitte. 1993-ban az Audi minőségbiztosítási főnöke, amikor Ingolstadtban megszületik a döntés: gyárat létesítenek Közép-Európában. Az Audi 181 telephelyet vizsgált, a végén Győr nyert.
A győri gyár alapításakor Winterkorn már nemcsak az Audi, hanem a Volkswagen minőségbiztosítási főnöke is. 2002-ben az Audi első embere lesz, 2007-ben pedig már Európa legnagyobb autógyárát, a Volkswagent vezeti.
Martin Winterkorn már több mint egy évtizede a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tiszteletbeli professzora, azóta évente előadást tart a hallgatóknak. Szerdán beszél a gépjárművek jövőjéről.
0 hozzászólás:
Megjegyzés küldése