A diákok tették zöldebbé az iskolaudvarokat

Két csongrádi iskola is megújult az idei Cetelem Zöldsuli programmal.


Befejeződtek a munkálatok az idei Cetelem Zöldsuli program nyertes iskoláiban. A zöldítéseket a tanárok és a diákok közösen valósították meg, így a gyerekek nem csak egy szebb iskolaudvarral, hanem gyakorlati természetismerettel is gazdagodtak.

Idén negyedik alkalommal hirdette meg a Magyar Cetelem Bank az általános iskolák részére a Cetelem Zöldsuli pályázatot, amely az iskolák udvarainak parkosítását, pázsit telepítését, évelő növények, elsősorban fák és cserjék ültetését támogatja.

A tizenkét nyertes iskola egyenként 500 ezer forintot kapott a tervezett zöldítés megvalósítására. Az idei Zöldsulik közel 1500 m2 területet füvesítettek újra, és elültettek több, mint 100 fát és 1000 darab cserjét. Az elültetett növények évente közel 4 tonna szén-dioxidot kötnek majd meg, így az iskolaudvarok zöldítése kézzelfoghatóan hozzájárul környezetünk védelméhez, az élhetőbb és egészségesebb környezet megvalósításához.

A pályázatok megvalósításának határideje szeptember vége volt, a legtöbb nyertes ezért az iskolakezdés utáni napokra időzítette a munkálatokat, hiszen ekkor már a gyerekek is részt tudtak venni benne.

A Csongrád és Térsége Általános Iskola Piroskavárosi Általános Iskolájában az osztályok örökbe fogadtak egy-egy újonnan parkosított területet, így a növények további gondozása az ő feladatuk lesz. A CSTÁI Gr. Széchenyi István Általános Iskola és Kollégium szakember segítségét is igénybe vette már a növények beszerzésénél, és később az ültetésnél is, így minden fa és cserje szakszerű eljárással az igényeinek megfelelő helyre került.

„A Cetelem Zöldsuli programunknak csak egyik célja anyagi segítséget nyújtani az iskoláknak környezetük megszépítéséhez” – mondja Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója. „Ennél is fontosabb az, hogy a gyermekeknek megmutassuk, mit  jelenta környezetvédelem a hétköznapokban, és hogy megtapasztalhassák, ők is tehetnek azért, hogy saját környezetük szebb és hosszú távon is élhető legyen. Ezért is örülünk annak, hogy szinte mindenhol részt vettek a gyerekek a zöldítésben. Az ő szemléletformálásuk legalább olyan hosszú távú befektetés, mint a faültetés.”


A Cetelem Zöldsuli program nyertesei 2014-ben:

• Bátonyterenyei Kossuth Lajos Térségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Bátonyterenye
• Csongrád és Térsége Általános Iskola Piroskavárosi Általános Iskolája, Csongrád
• CSTÁI Gr. Széchenyi István Általános Iskola és Kollégium, Csongrád
• Dömsödi Széchenyi István Általános Iskola, Dömsöd
• Fészek Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola, Solymár
• Kőbányai Harmat Általános Iskola, Budapest
• Lakatos Menyhért Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
• Napraforgó Waldorf Iskola, Debrecen
• Pomázi Mátyás Király Általános Iskola, Pomáz
• Tessedik Sámuel Általános Iskola, Albertirsa
• Szentistvántelepi Általános Iskola, Budakalász
• Szent Kereszt Katolikus Általános Iskola és Óvoda, Gábor Áron Tagiskola, Kocsér

A Magyar Cetelem Bankról:

A Magyar Cetelem Bankot 1996-ban alapította a francia Cetelem S.A., mely 1999 óta a BNP Paribas csoport tagja. A bank a francia tapasztalatok adaptálásával rövidesen a fogyasztási hitelek piacvezető specialistájává vált hazánkban. A bank magyarországi tevékenységét áruvásárlási kölcsön értékesítésével kezdte, 1999-ben indította el a hitelkártyák kibocsátását. A Cetelem 2001-ben az áruhitelezésben, majd 2005-ben a hitelkártya-kibocsátás terén is piacvezetővé vált. Személyi kölcsönt az ezredforduló óta nyújt ügyfelei számára. A Bank 2006-ban indította el online személyi kölcsön szolgáltatását, 2010-óta pedig Magyarországon egyedüliként a Cetelem online áruhitel igénylési lehetőséget is kínál.  A Cetelem a felelős gondolkodás erősítésének érdekében 2011-ben indította el a Cetelem Zöldsuli Programot, melynek keretében azóta már 44 magyarországi általános iskola vált zöldebbé összesen 22 millió forintból. 2012-ben harmadik helyezett lett a Magyar Adományozói Fórum (MAF) Az Év Társadalmi Befektetési Programja kategóriájában. A Program médiapartnere a National Geographic.

Megosztás a Google Pluson

0 hozzászólás: